Search hideInRespons
موضوع حفاظت و نگهداری از گنجینه موزه فرش ایران یک همت ملی در سطح کل کشور را طلب می‌کند

تاریخ ثبت : 1402/11/09


به گزارش بیان فردا مسعود سپهرزاد رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران فرآیند هوادهی و حفاظت پیشگیرانه، ساماندهی و بازنگری شناسنامه های فرش های مخزنی از موزه فرش بازدید کرد و در جریان این بازدید گفت: موزه فرش ایران هویت و تاریخچه ملی فرش دستباف ایران را روایت می کند و دارای جایگاه ارزشمندی در سطح ملی و بین المللی است.
 این گنجینه و میراث فرهنگی متعلق به همه ایرانیان است بنابراین موضوع حفاظت و نگهداری این سرمایه ملی فراتر از شهر و استان تهران است و یک همت ملی در سطح کل کشور را هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی طلب می کند و بنابراین همه علاقمندان و دلسوزان فرش در سراسر کشور مطابق با دستورالعمل های حفاظتی و ساماندهی باید در آن مشارکت کنند.

سپهرزاد در ادامه افزود: در همه کشورهای دنیا مجموعه های فرهنگی و غیر انتفاعی از جمله موزه ها برای موفقیت نیاز به پشتوانه های اجتماعی و مردمی دارند و این مجموعه ها معمولا دارای یک هیات امنا متشکل از افراد خبره، امین و دلسوز در کنار افراد ذی نفوذ هستند که با فشار آوردن به دولت و بخش خصوصی، منافع لازم را برای اداره آبرومندانه و موفقیت آمیز خود کسب می کنند. وی تصریح کرد بنابراین من فکر میکنم که تشکیل یک هیات امنا مجرب برای تدوین راهبردهای کلان و اداره موزه فرش ضروری است. بعنوان مثال این هیات امنا می تواند در مورد نوع و کیفیت فرش هایی که در موزه باید نگهداری و به نمایش در آید تصمیم گیری کند.

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب

 


با ما همراه باشید : Follow

ارتباط باما
آدرس : استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، شهرک صنعتی سلیمان صباحی، بلوار هیئت امنا، پلاک 427
تلفن : 03154759082
© 2019. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir