Search hideInRespons
الیاف اکریلیک و کاربرد آن در صنعت فرش ماشینی:

تاریخ ثبت : 1402/11/09


الیاف اکریلیک الیافی هستند که بیش از ۸۵% وزن آن را واحدهای اکریلونیتریل CH2-CH[CN]-)x-) به صورت زنجیره پلیمری تشکیل داده اندالیاف اکریلیک از اکریلونیتریل که یک ماده پتروشیمیایی است تشکیل شده است. معمولاً اکریلونیتریل با مقادیر کمی از سایر مواد شیمیایی، ترکیب می گردد تا قابلیت جذب رنگ الیاف تولیدی افزایش یابد.
الیاف اکریلیک به دو روش تر ریسی و خشک ریسی تولید می گردد.الیاف شبه اکریلیک در مقایسه با الیاف پلی استر معمولی در رنگ پذیری در دمای پائین تر و فشار معمولی نتیجه مطلوب تری را دارد و در نتیجه آلودگی رنگی کمتری را نیز ایجاد می کند قابل ذکر است که تنوع رنگی این نوع الیاف در مقایسه با الیاف اکریلیک بیشتر است.

از نظر حجمی این الیاف تفاوتی با الیاف اکریلیک ندارد و باید این نکته را مد نظر داشت که قیمت این الیاف ۶۵ % الیاف اکریلیک است و قابلیت رنگ پذیری بسیار خوبی دارند.اکریلیک به عنوان یک لیف مصنوعی جایگاه مهمی در صنعت نساجی ایران و جهان داراست. هر چند که در سال های اخیر مصرف این لیف در کشورهای اروپایی و آمریکایی کاهش داشته است، اما بازارهای مصرف آن به سمت کشورهای آسیایی کشیده شده است.

به طوری که تولید کشور چین به تنهایی سالیانه ۸۵۰ هزار تن است که اغلب این مقدار نیز به مصرف داخلی آن کشور می رسد.

اصولاً کاهش میزان مصرف الیاف اکریلیک در اروپا و آمریکا به شرایط زندگی مردم آن جوامع بر می گردد.

بالا رفتن سطح استانداردهای زندگی و سلامت در جوامع اروپایی باعث می شود تا قشر وسیعی از مشتریان به سمت اجناس و الیاف مناسب تر رفته و حتی خرید اجناس و پوشاکی از جنس الیاف طبیعی را در دستور کار خود قرار دهند، چرا که الیاف مصنوعی اساساً به مانند الیاف طبیعی با بدن سازگاری ندارند.

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب

 


با ما همراه باشید : Follow

ارتباط باما
آدرس : استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، شهرک صنعتی سلیمان صباحی، بلوار هیئت امنا، پلاک 427
تلفن : 03154759082
© 2019. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir