Search hideInRespons
نکاتی راجع به خرید فرش ماشینی



در این مقاله سعی شده است یک راهنمای جامع در زمینه خرید فرش ماشینی ارائه گردد. قبل از پاسخ به این سوال که بهترین فرش ماشینی چیست؟ باید ابتدا اشاره کرد که در زمان انتخاب فرش ماشینی، علاوه بر طرح فرش و زیبایی آن، به موارد دیگری نیز باید دقت نمود. در واقع اختلاف بسیار زیاد قیمت دو فرش، بیشتر از اینکه به برند شرکت سازنده مربوط باشد، به علت تفاوت در مواردی مانند میزان تراکم و شانه، جنس نخ تار و پود فرش، تعداد رنگ به کار رفته و … می باشد. شما با شناخت دقیق هر یک از این موارد می توانید فرشی متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب و خریداری کنید. در مقاله آموزشی زیر سعی شده است تا مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در کیفیت و قیمت فرش ماشینی به شما معرفی گردد، تا با آگاهی کامل و به صورت تخصصی فرش مورد نیاز خود را انتخاب و با اطمینان خاطر اقدام به خرید فرش خود کنید.
موارد موثر در کیفیت و قیمت فرش به شرح زیر می باشند :
* تراکم و شانه فرش
* اندازه فرش
* نوع و کیفیت نخ
* رنگ زمینه
* وزن فرش
* درجه بندی

تراکم و شانه :
فرش ماشینی در دو بعد عرض و طول دارای تعداد گره‌های متفاوتی است. گره‌های عرضی فرش شانه و گره‌های طولی فرش ماشینی، تراکم نام دارند. البته در بعضی از دستگاه های تولید فرش ماشینی که با عرض 4 متر هستند این دو گزینه جابجا می شوند و فرش عرض بافت است. هر چه تراکم و شانه‌ی فرش بیشتر باشد، حجم نخ به کار رفته در آن نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه فرش ریز‌ بافت‌تر خواهد بود. افزایش تراکم و شانه علاوه بر افزایش وزن فرش، سبب افزایش قیمت آن نیز خواهند شد. شانه های رایج در فرش 320 - 350 - 440 - 500 - 700 - 1000 - 1200 و 1500شانه میباشد. که با افزایش شانه قیمت فرش ها تغییر میکند در سال های اخیر کمتر کارخانه ای فرش های با شانه پایین تر از 500 تولید میکند مگر در فرش های فانتزی و بیشتر کارخانه ها بافت فرش های 700 شانه و 1200 شانه دارند.با گذشت زمان فرش های 500 شانه هم از رده خارج میشوند. تراکم های رایج در فرش های 700 شانه 2400 و 2550 است و در فرش های 1200 شانه 3600.

برای مقایسه قیمت باید مشخصات شانه و تراکم یکی باشد اگر یکی بود قیمت هم باید یکی باشد. ولی به دلیل تنوع زیاد این تفاوت در عرضه محصول هم دلیل دیگر برای متفاوت بودن قیمت ها شده است. تعداد شانه و تراکم دو شاخصی است که در کیفیت فرش اهمیت دارد که خریداران باید به آن توجه کنند. به گفته برخی کارشناسان، هر چقدر تعداد شانه و تراکم فرش بالاتر باشد،‌ آن فرش کیفیت و لطافت و در نهایت قیمت بیشتری دارد.

ادامه دارد ...

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب

 


با ما همراه باشید : Follow

ارتباط باما
آدرس : استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، شهرک صنعتی سلیمان صباحی، بلوار هیئت امنا، پلاک 427
تلفن : 03154759082
© 2019. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir